torsdag 15 november 2012

Dokorera lådor

Har länge velat dekorera egna lådor. Efter att ha hittat flera fina lådor på årets stämpel & Scrapmässa i Göteborg, fanns det inte längre anledning till att skjuta upp det!

För ett par dagar sedan strosade jag runt på ICA Maxi och hittade ett superfint presentpapper som jag verkligen ville dekorera ett par av lådorna med. Presentpapper är inte det bästa att rekomendera eftersom det lätt går sönder och kommer alltid vara känsligt, men det va så fint så jag använde det i alla fall!

De verktyg jag använt är:

  • Skärmatta
  • Kniv (skalpell)
  • Smalt dubbelhäftande tejp
  • Linjal i stål
  • Limstift
  • Vit färg, allmoge sidenmatt
  • Penna (bläck, blyets, vilket som)
  • Pensel, rak stl. 8 från Panduro Hobby


Först målade jag alla kanter vita, därefter skar jag ut rätt storlek av presentpapperet till de olika lådorna. Sedan fäste jag den dubbelhäftande rejoen på presentpappret, kant i kant. Papperet ovanpå locket limmade jag med limstift. Se bilderna nedan!



Har du/ni frågor maila gärna! Jag är ingen expert. Jag gör detta som hobby och provar mig fram tills jag får rätt resultat! Det vill säga att jag lär mig från mina misstag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar